Električni Trabant - vl. Roman Sajko
Cilj: zamijeniti stare olovne baterije s LiFePO4 baterijama
Električni Trabant za 100 kilometara potroši samo 7 kuna, što je 10 puta jeftinije od benzinskog
Dvotaktni Trabant koji projuri pored vas, a koji ne čujete, koji ne smrdi po spaljenom ulju i iza kojeg ne ostaje plavi oblak dima mogao bi vas iznenaditi ako se nađete na ulicama Zagreba. Ne, nije to opis kadra iz znanstveno-fantastičnog filma, ne radi se ni o novom Trabantu koji se planira ponovno proizvoditi, to je odista stari dobri Trabant, mali automobil s "kartonskom" karoserijom. Spomenuti Trabant ne pokreće smrdljv i ekološki štetan dvotaktni motor, već je ovaj Trabi pravi ekološki čistunac koji uopće ne zagađuje okoliš, jer ga pokreće elektromotor koji se napaja strujom iz ugrađenih akumulatora. Ovo čudo tehnike nastalo je relativno jednostavno i jeftino u garaži dipl. ing Romana Sajka iz Zagreba. Odlučili smo se provozati u Trabantu Elektro, ali prvo da opišemo kako je električni Trabant nastao.
Jedan od rijetkih entuzijasta koji su na kraju i realizirali svoju želju izrade vlastitog elektromobila je i dipl. ing Roman Sajko iz Zagreba. Inspiraciju prerade serijskog automobila s motorom na unutrašnje izgaranje u čisti elektromobil dobio je još 1982. godine kada je, u tada izuzetno kvalitetnom i čitanom magazinu "Sam svoj majstor", pročitao članak o preradi električnog Fiće. Fićo je koristio elektromotor i tada klasične olovne akumulatore kao izvor električne struje, te je vozio po cesti i bio registriran. Nešto slično odlučio je napraviti i Roman Sajko, međutim nije znao kako rješavati neke probleme, ali ideja i ogromna volja bile su tu. Kako za većinu tehničkih područja nije stručnjak i ne barata dostatnim znanjem, jer nije ni strojar, ni električar, odnosno elektroničar, tako se njegova ideja na samom početku činila kao nemoguća i neostvariva.
Električna Visa - Tomislav Čubelić
Vlasnik električne "Peglice" radi na svom drugom električnom vozilu - Citroen Visa electrique
Cilj: nabaviti LiFePO4 baterije za elektro automobil
Renault Kangoo - Svemir Vranko
Cilj: pretvoriti dieselski Renault Kangoo u električno
vozilo (moguća je primjena vozila kao dostavnog
vozila)
Izgradnja jedrilice VJETREN s električnim pogonom, vlasnik Igor Ćaleta
Cilj: - osposobiti jedrilicu s elektro motorom umjesto
sadašnjeg dieselskog,
- postaviti napajanje baterija putem kombiniranog
sustava fotonaponskih ćelija i vjetrogeneratora
Jedrilica Marjan (sada Vjetren) s glavnim dimenzijama:
L = 14 m
B = 3,35 m
T = 2,2 m
građena je davne 1963.
god. kao reprezentativno plovilo Brodogradilišta Split. Gradnju je
vodio danas poznati majstor graditelj gosp. Tonči Bakica. Oplata je
bila od mahagonija s kuhanim jasenovim rebrima. Imala je dvije
pramčane kabine, salon te prostrani kokpit. Sav potreban materijal
osiguralo je brodogradilište Split.
Povjest
broda nije zapisivana. Postoji zapis u mnografiji lučice Split
(autor Pere Vicić) u obliku nekoliko fotografija. Tek iz usmenih
predaja aktera toga doba može se saznati o mnogim brodovlasnicima
koji su na njoj proveli ugodne trenutke, nerijetko kao uvod u
potpisivanje značajnih ugovora za Brodogradilište. Prvi gost na
brodu bio je američki brodovlasnik Russel Walton, koji ga je
obilazio i dok je bio u gradnji u lučici Split. Čest gost je bio
gosp. Georges Livanos, najveći grčki brodovlasnik, a u brodu se
vozila i Tina Livanos, brodovlasnikova sestra, bivša supruga
Aristotela Onasisa i Stavrosa Niarchosa, takođe velikog
brodovlasnika. Brodom se vozila i unuka Vinstona Churchila.
Talijanski dizajn dao je
svoj doprinos u osvajanju brojnih natjecanja, među kojima je i Viška
regata. Bio je to prvi krstaš u klasi RORC1 napravljen u bivšoj
Jugoslaviji.
http://www.crwflags.com/fotw/flags/gr~hfliv.html
Nema komentara:
Objavi komentar