četvrtak, 4. listopada 2012.

Greenergo 2012. samograditeljski projekti u tijeku

Električni Trabant - vl. Roman Sajko

Cilj: zamijeniti stare olovne baterije s LiFePO4 baterijama

Čisto, tiho i ekološki. Umjesto smrdljivog i okolišu štetnog (...)

Električni Trabant za 100 kilometara potroši samo 7 kuna, što je 10 puta jeftinije od benzinskog
Dvotaktni Trabant koji projuri pored vas, a koji ne čujete, koji ne smrdi po spaljenom ulju i iza kojeg ne ostaje plavi oblak dima mogao bi vas iznenaditi ako se nađete na ulicama Zagreba. Ne, nije to opis kadra iz znanstveno-fantastičnog filma, ne radi se ni o novom Trabantu koji se planira ponovno proizvoditi, to je odista stari dobri Trabant, mali automobil s "kartonskom" karoserijom. Spomenuti Trabant ne pokreće smrdljv i ekološki štetan dvotaktni motor, već je ovaj Trabi pravi ekološki čistunac koji uopće ne zagađuje okoliš, jer ga pokreće elektromotor koji se napaja strujom iz ugrađenih akumulatora. Ovo čudo tehnike nastalo je relativno jednostavno i jeftino u garaži dipl. ing Romana Sajka iz Zagreba. Odlučili smo se provozati u Trabantu Elektro, ali prvo da opišemo kako je električni Trabant nastao.
Struja umjesto benzina. U nedostatku kvalitetnijeg rješenja (...)

Jedan od rijetkih entuzijasta koji su na kraju i realizirali svoju želju izrade vlastitog elektromobila je i dipl. ing Roman Sajko iz Zagreba. Inspiraciju prerade serijskog automobila s motorom na unutrašnje izgaranje u čisti elektromobil dobio je još 1982. godine kada je, u tada izuzetno kvalitetnom i čitanom magazinu "Sam svoj majstor", pročitao članak o preradi električnog Fiće. Fićo je koristio elektromotor i tada klasične olovne akumulatore kao izvor električne struje, te je vozio po cesti i bio registriran. Nešto slično odlučio je napraviti i Roman Sajko, međutim nije znao kako rješavati neke probleme, ali ideja i ogromna volja bile su tu. Kako za većinu tehničkih područja nije stručnjak i ne barata dostatnim znanjem, jer nije ni strojar, ni električar, odnosno elektroničar, tako se njegova ideja na samom početku činila kao nemoguća i neostvariva.

Kako je zadržan isti mjenjač i prijenosni omjeri najveća brzina (...)

Električna Visa - Tomislav Čubelić

Vlasnik električne "Peglice" radi na svom drugom električnom vozilu - Citroen Visa electrique


Cilj: nabaviti LiFePO4 baterije za elektro automobil


Renault Kangoo - Svemir Vranko


Cilj: pretvoriti dieselski Renault Kangoo u električno     
       vozilo (moguća je primjena vozila kao dostavnog 
       vozila)



Izgradnja jedrilice VJETREN s električnim pogonom, vlasnik Igor Ćaleta

Cilj: - osposobiti jedrilicu s elektro motorom umjesto 
          sadašnjeg dieselskog, 
       - postaviti napajanje baterija putem kombiniranog    
         sustava fotonaponskih ćelija i vjetrogeneratora





Povijest i podaci o jedrilici:

Jedrilica Marjan (sada Vjetren) s glavnim dimenzijama:
L = 14 m
B = 3,35 m
T = 2,2 m
građena je davne 1963. god. kao reprezentativno plovilo Brodogradilišta Split. Gradnju je vodio danas poznati majstor graditelj gosp. Tonči Bakica. Oplata je bila od mahagonija s kuhanim jasenovim rebrima. Imala je dvije pramčane kabine, salon te prostrani kokpit. Sav potreban materijal osiguralo je brodogradilište Split.

Povjest broda nije zapisivana. Postoji zapis u mnografiji lučice Split (autor Pere Vicić) u obliku nekoliko fotografija. Tek iz usmenih predaja aktera toga doba može se saznati o mnogim brodovlasnicima koji su na njoj proveli ugodne trenutke, nerijetko kao uvod u potpisivanje značajnih ugovora za Brodogradilište. Prvi gost na brodu bio je američki brodovlasnik Russel Walton, koji ga je obilazio i dok je bio u gradnji u lučici Split. Čest gost je bio gosp. Georges Livanos, najveći grčki brodovlasnik, a u brodu se vozila i Tina Livanos, brodovlasnikova sestra, bivša supruga Aristotela Onasisa i Stavrosa Niarchosa, takođe velikog brodovlasnika. Brodom se vozila i unuka Vinstona Churchila.

Talijanski dizajn dao je svoj doprinos u osvajanju brojnih natjecanja, među kojima je i Viška regata. Bio je to prvi krstaš u klasi RORC1 napravljen u bivšoj Jugoslaviji.

http://www.crwflags.com/fotw/flags/gr~hfliv.html

Nema komentara:

Objavi komentar